Anda Dilahirkan Untuk Menjadi Seorang JUARA.

Selasa, 3 Ogos 2010

MENGAPA ANDA SPONSOR ATAU MENAJA ?

'SPONSOR' atau MENAJA

Gambar : Bisnes Partner Anda

Untuk besarkan EMPAYAR PERNIAGAAN, anda mesti Sponsor / Menaja ramai Rakan Niaga ataupun Customer di bawah jaringan anda.

Setelah anda SPONSOR mereka, tanggungjawab anda pula ialah pastikan mereka ikut Sistem pembelajaran yang disediakan oleh syarikat.  Sebagai Rakan Niaga tunjukan pada mereka bagaimana membina Empayar Bisnes Mereka Sendiri.

Sentiasa buat 'Servicing' pada Rakan Niaga yang telah anda sponsorPastikan mereka mengikuti acara-acara yang disediakan oleh Syarikat seperti:
  • Preview Business Opportunity
  • Leadership Training
  • Seminar Produk dll
  • Business Orientation
Sentisas update 'Event' syarikat melalui Social Media samaada Facebook, Twitter, Instagram, Google+ dan lain2 ,  kepada down-line anda.  Cara paling cepat untuk update gunakan WhatsApp atau SMS.

Ajar Rakan Niaga anda buat perkara2 di bawah ini:

1. Prospecting.
2. Presentation.
3. Follow -up / Follow Thru.
4. Closing & Servicing.

Anda perlu Sponsor 5 orang setiap bulan tidak kira samaada dia Join sebagai 'Member' atau hanya' Customer'.  Lukis gambar 5 orang lidi iaitu bakal sponsor anda setiap bulan dan tampal kertas tersebut di Cermin Muka supaya anda sentiasa dapat melihatnya macam ini.  Target anda nak Sponsor sekurang2nya 5 orang dalam bulan tersebut.

Gambar : 5 Orang Lidi
 
Katakan ada 2 Prospek bersetuju Join 'Pangkah' 2 orang lidi, bermakna anda telah berjaya sponsor 2 orang prospek lihat  rajah  di bawah ini:.

Gambar : 2 Orang Lidi dah JOIN member

Tuliskan nama dan nombor mobile di buku catitan supaya mudah bila buat langkah seterusnya iaitu 'Servicing;. Bina whatsApp 'Broadcast' untuk update semua 'Event' syarikat kepada down-line anda..

Semoga 'sharing' ini memberi Ilmu untuk anda kembangkan dan berjaya di dalam bisnes yang anda ceburi.

Jika artikel ini bermanfaat, harap dapat di 'share' pada rakan-rakan anda yang perlukan bimbingan.  Semoga mereka berjaya.  Terima Kasih

0 ulasan :

Cari Blog Ini

Follow ME

Copyright © Bisnes Dari Rumah | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com